2016. február 28., vasárnap

A szakszervezetből való kizárási sztorim 1. (kordoku)

Korábban többen kérdezték, hogy is volt ez a kizárásom.
Mivel zajlottak a szociális ágazat bértárgyalásai és még én is halvány reményét láttam saját igazam bebizonyítására így nem akartam lehozni ezt a dokumentum csomagot.
Mostanra azonban már bebizonyosodott, hogy ennek így kellett lennie és magam is megbékéltem, sőt talán még köszönettel is tartozom korábbi szakszervezetemnek (főként egyes tisztségviselőinek 8 ember szavazta meg a fegyelmi bizottság felállítását és 3 zárt ki), hogy így döntött.

A szakszervezetben, mint eszközben továbbra is rendületlenül hiszek, ugyanakkor eredményességét paradox módon mi sem bizonyítja jobban, mint mostani passzivitása és látszattevékenysége, mely lehetne másként is. Ha valós és harcos érdekvédelem zajlana és a szakszervezetek valódi kapcsolatot ápolnának a tagjaikkal és potenciális tagjaikkal akkor változna a helyzet. Azonban viszonylagos tökéletessége eredményeként: ellentmondásossága ellenére is képes elérni hogy több tízezren vagyunk tagjai valamely szakszervezetnek így a legnagyobb civil szervezeti formává téve a szakszervezeteket. Bízunk vagy sem megválasztott vezetőinkben, akik hol tiszta meggyőződésből vagy puszta reformizmusból de végeredményben sikertelenül védik a magyarországi dolgozókat; többször maguk sem tehetve róla, de többnyire igen.
Azonban szakszervezeteink gyökeres működésváltozásához tudatosabb dolgozók és elszánt, szakmájukat hivatásként megélő aktivisták szükségesek, hiteles vezetőkkel párosítva. 

Most, hogy lassan már másfél év eltelt azóta - és túl vagyok egy sikertelen polgári peren (hiszen az új PTK alapján ha nem vagyok a szervezet tagja nem is élhetek ellene kifogással), amiben a kongresszus előtti jelöltállítást támadtam meg, hiszen 2 nappal a jelöltállítás lezárása előtt,  4 nappal a Szociális Munka Napjai 2014 Konferencia megszervezése után és 13 nappal a tisztújító kongresszust megelőzően zárt ki jogerősen soraiból az SZTDSZ, hiába jelölt több alapszervezet köztük az egyik legnagyobb elnökségi tagnak - idejét láttam, hogy más is lássa hogyan és miért lehet kizárni valakit szakszervezetből 2014-ben. Ráadásul az engem jelölőknek is tartozom ezzel.
A jelölő szervezetek képviselői hivatalosan csak a kongresszuson tudták meg, hogy jelöltjük azért nincs a jelöltlistán, mivel időközben kizárták.
Az első részben a fegyelmi határozatomat olvashatják az érdeklődők, majd a második részben a rövid de annál velősebb "védekezésemet".
(Ferencz Norbert 2006-2014 SZTDSZ tag)









kkapcsolódó cikkek:
Cenzúrázva, kitiltva
Cenzúrázva, kitiltva 2. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése